ח"כ מתן כהנא ב"פילפוליטיקה": "מפרגן ללוין ורוטמן"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ מתן כהנא ב"פילפוליטיקה": "מפרגן ללוין ורוטמן"

    ח"כ מתן כהנא לריבלין ובלום ב"פילפוליטיקה": "אני מפרגן ללוין ורוטמן מכל הלב שהצליחו לשכנע את העם שהרפורמה נדרשת, אבל צריך רפורמה שתהיה מקובלת כל רוב החברה הישראלית. אנחנו במחנה הממלכתי יכולים להיות הגשר" | האזינו

    צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מתן כהנא מ"המחנה הממלכתי" התייחס בריאיון ליעקב ריבלין ואבי בלום בתכנית "פילפוליטיקה", לעמדתו ביחס לרפורמה במערכת המשפט: "אני משוכנע לחלוטין שצריכים לעשות שינוי במערכת המשפט. אבל מה שעושים רוטמן ולוין, אלו מהלכים שקורעים את העם, לכן אני מתנגד אליהם. אני חושב שזה ששלושים שנה התנהל בצורה לא טובה כלפי הצד שלנו. השאלה אם אנחנו רוצים לנקום – זו אחלה נקמה בצד השני, אבל אם אנחנו רוצים לתקן, צריך לעשות מהלך שיחזיק לאורך זמן".

    במענה לשאלתו של ריבלין מה השתנה מאז שהיה ח"כ בימינה אז הציג עמדות דומות לאלו של לוין כיום אמר: "מה שהשתנה זה שמאז עברו 5 מערכות בחירות ב-4 שנים שקרעו את העם הזה. אני מפרגן ללוין ורוטמן מכל הלב שהצליחו לשכנע את העם שהרפורמה נדרשת, אני לא הצלחתי. אבל צריך רפורמה שתהיה מקובלת כל רוב החברה הישראלית. אנחנו במחנה הממלכתי, תחת בני גנץ יכולים להיות הגשר".

    "אנחנו אומרים דבר פשוט, בואו נענה לבקשת הנשיא שהוא קונצנזוס בעם. הנשיא אומר דבר פשוט, להפסיק את החקיקה כמו בתהליך גישור שצריך להפסיק את פעולות האיבה במהלך הגישורים. לדעתי צריך אולי גם להפסיק את המחאות. אני לא חלק ממה שקורה בבית הנשיא. אני הכי רוצה להגיע לפשרה, אבל זה מעלה לי תהייה לגבי כנות הצד השני. חשבתי שהם יעבירו בקריאה ראשונה ויפסיקו, אבל כעת הם מממשיכים להעביר את חוק דרעי, זהו חלק מההפיכה המשטרית וזה לא מראה על רצינות" טען כהנא.

    "רוטמן ולוין הם הרופאים שהעם בחר לרפא את החולה. מינון גבוה של כדורים עלול להביא לפגיעה בחולה. אם נגביל את השופטים לרוב מלא, זה יכול לעזור. אבל הם עושים גם וגם, דורשים העברה בפה מלא. האירוע זה הוועדה למינוי שופטים. אני בהחלט חושב שהיא לא מאוזנת וצריך לרבע את המעגל. מצד אחד להביא בימ"ש יותר שמרן ופחות אקטיביסט. אבל השיטה של הווטו ההדדי נותן איזון מבורך שצריך לשמר אותו" הוסיף להסביר.

    "אני לא הדובר של הליכוד, אחד הטענות המרכזיות כלפיו שהם היו בשלטון הם לא שינו את השופטים. מה שעשתה איילת שקד לא טוב בעיני שמרנים כמו פורום קוהלת, או יריב לוין ושמחה רוטמן שכל שופט שלא מגלגל דבר שמנוגד לחוק יסוד. זהו המעגל שצריך לרבע".

    כהנא הגיב על הכעס ברשתות על ההסתחבקות עם נתניהו במליאה: "אין מה לעשות אנחנו חברים בכנסת ואומרים שלום. אבל זה שאנשי הימין, מרימים כוסית בגלל הרפורמה. אתם לא יודעים מה זה עושה לחברים שלי מהטייסת, החברים מסיירת מטכ"ל. טוב עשו במפלגות החרדיות שהם שותקים".

    לגבי יחסיו עם החכי"ם החרדים אמר: "היו חילוקי דעות פוליטיים, זה בסדר. אבל אני כל הזמן אומר שהחרדים הם חלק מהפיתרון של מדינת ישראל. אנחנו רוצים לשלב את הציבור החרדי, אבל הלחץ לא יעזור, רק יפגע".

    האזינו לריאיון:



    0 תגובות